LinkedIn Stories: wat moet je ermee?

Hehe, eindelijk! Na de stories op Instagram en Facebook kon LinkedIn natuurlijk niet achterblijven. Ik had hier en daar al wat geruchten gehoord (of eigenlijk gelezen) dat de 24-uurs video’s ook bij LinkedIn onderweg waren.

Afgelopen week was het moment dan eindelijk daar. Nederland is het eerste Europese land waar de nieuwe functie beschikbaar is. 🤗

LinkedIn is, in vergelijking met Facebook en Instagram, een vrij formeel platform. Maar ondanks dat, is het ook binnen je professionele netwerk belangrijk om de menselijke kant van je bedrijf te laten zien. Zeker in tijden van Corona, zo zegt Pieter Cranenbroek – redacteur bij LinkedIn Nieuws:

“Door de huidige manier van werken, als gevolg van de impact van het Corona virus, is het onderhouden van een community en versterken van verbindingen belangrijker dan ooit.”

De nieuwe functie binnen LinkedIn geeft ons de gelegenheid om op een meer persoonlijke manier in contact te blijven met ons zakelijke netwerk. Een kijkje achter de schermen of belangrijke updates van je bedrijf delen, wordt me de nieuwe functie een stuk makkelijker.

Hoe werkt het?

Op dit moment is de functie van LinkedIn stories alleen beschikbaar op de mobiele applicatie. Zodra je de app opstart verschijnen de stories, net als bij Facebook en Instagram, direct bovenaan in je scherm.

De stories van mensen uit je netwerk staan achter elkaar en je kunt verder swipen om naar de volgende te gaan.

Erg leuk! Charlotte van ’t Wout, De koningin van stories, heeft de nieuwe functie op LinkedIn direct omarmd. Zij weet precies de juiste balans te vinden tussen zakelijk en persoonlijk als je het mij vraagt.

De toekomst van LinkedIn stories

Ik ben erg benieuwd hoe bedrijven de LinkedIn stories gaan toepassen. Er ligt, als je het mij vraagt, een gevaar op de loer dat de content die gedeeld gaat worden iets te informeel wordt.

Wel denk ik dat het goed is dat ook op LinkedIn meer persoonlijke content gedeeld gaat worden, maar dan uiteraard wel met een zakelijke insteek. Het menselijke gaat een steeds belangrijkere rol spelen, ook in de B2B markt. Daar is stories denk ik een zeer goed middel voor.

Ik ben erg benieuwd hoe deze nieuwe functionaliteit zich de komende weken verder gaat ontwikkelen. Heb je zelf al een story gemaakt op LinkedIn? Tag me dan even (@amyvanniftrik), ben uiteraard erg benieuwd!

Continue reading

Schrijf je in voor updates en challenges

Vul onderstaand je gegevens in om updates te ontvangen en gratis content zoals challenges en e-books.