Fany Tel

Fany is expert en ervaringsdeskundig coach in het helen van narcistisch misbruik, codependentie en relatieverslaving.
Branche
Coaching
Locatie
Arnhem
Bedrijfsgrootte
1
SMO helpt Fany bij het creëren van overzicht en een duidelijk overall plaatje van haar social media strategie.

Voordat je startte met SMO Coaching, hoe voerde je toen je taken uit met betrekking tot campagnes en andere marketingactiviteiten?

Ik had een zekere structuur om dat te doen. Alles wat ik al geleerd had tijdens eerdere coaching, trainingen en opleidingen over Facebook pastte ik toe. Daarnaast was ik natuurlijk al lid van SMO Club. Dus als ik ergens vastliep sloot ik aan bij een van de Q&A's.

Welk specifiek aspect zorgde er voor dat je gestart bent met SMO Coaching?

Mijn grote behoefte was continuïteit en dan het liefst ook met één persoon. Als je steeds met verschillende personen te maken hebt, moet je alles ook steeds opnioeuw uitleggen. Dan zit er geen continuïteit in.

Wat is er nu anders dan voordat je startte met SMO Coaching?

Ik heb nu wel het gevoel dat mijn coach even heel grondig naar alles heeft gekeken, dus dat er geen gekke blinde vlekken meer inzitten. Dat is wel een fijn gevoel, want ik ben op dat hele technische stuk helemaal niet zo scherp. Ik ben wel scherp op mijn business in het algemeen maar niet op technisch gebied.

Stel je voor, SMO zou morgen ineens niet meer bestaan, wat zou je dan het meeste missen?

Die scherpte en ook het vertrouwen dat je goed bezig bent. Zeker in deze tijd dat alles duurder is geworden, is het soms echt moeilijk om in te schatten van: ''Ben ik nou zelf verkeerd bezig, of moet ik dit gewoon maar accepteren?''. Jullie hebben natuurlijk veel meer klanten, waardoor het veel veiliger voelt. Als jullie niet meer zouden bestaan, dan is er geen vangnet. Juist dat vangnet vind ik wel heel belangrijk met die Facebook advertenties. Want het verandert zo snel dat je dat als je zelf gaat interpreteren, je de plank echt enorm kunt misslaan.

Hoe zou je SMO beschrijven in één zin?

Ik denk dat als ik een paar woorden moet noemen: sympathiek, down to earth, maar wel met hele goede kennis en ook samenwerking. En ook dat het geïntegreerd is, dat je dus niet alleen naar Facebook, maar ook naar andere zaken kijkt. Dus bijvoorbeeld om mee te denken in wat realistisch is voor mijn business.

Stel je voor je gaat naar een terras met een vriend of vriendin, en die snapt eigenlijk nog niet helemaal wat wij voor jou doen. Hoe zou je dat dan uitleggen?

Jullie helpen mij met mijn marketing. Vooraf dacht ik eigenlijk dat het voornamelijk om Facebook zou gaan, maar eigenlijk is het veel breder. Jullie denken bijvoorbeeld ook mee over het inzetten van Google Ads.

Ik denk dat als je mensen kunt helpen met dat hele marketing pakket, met alles wat erin zit, dat je dan heel goed bezig bent. Want wat ik namelijk merk bij alle andere coaching die ik heb gehad, is dat er altijd wordt gefocust op één onderdeel. Dus er wordt meegedacht over online marketing, maar Facebook moet je zelf uitzoeken. Of je krijgt juist hulp bij Facebook, maar alle andere zaken moet je zelf uitzoeken. Als je alles met één partij kunt doen, is dat volgens mij een hele goede formule.

Het is allemaal best wel gecompliceerd. Als je daar weer verschillende partijen voor moeten vinden, is dat echt een crime.

Waarom heb je destijds niet gekozen voor een concurrent?

Ik heb hiervoor ergens anders een coaching traject gevolgd. Toen dat stopte heeft zij voor mij nog een Facebook strategie opgezet, deze volg ik deels ook nog.

Maar ik merkte dat het nog niet genoeg was en ik wilde eigenlijk weer verdergaan met coaching bij haar. Maar wat ik een nadeel vond, is dat ze op zichzelf stond. Dus zij wegvalt, dan valt alles weg en moet je weer opnieuw gaan zoeken.

Jullie zijn een club met meerdere experts, en dat vond ik echt een groot voordeel. Het kwam eigenlijk precies op het juiste moment en het was ook iets nieuws, dit hadden jullie eerder niet.

Wat is volgens jou het verschil tussen ons aan een concurrent?

Jullie zijn wat nuchterder en wat meer down to earth. Er moet een balans zijn tussen commercieel bezig zijn en het genieten als ondernemer. De strategie die je kiest moet je wel happy maken. Je moet niet alleen focussen op "meer, meer, meer".  Die balans vind ik bij jullie eigenlijk heel erg goed.

Als je nu kijkt naar je bedrijf ten opzichte van voor je startte met SMO Coaching, wat is er dan concreet veranderd?

Ik heb nu een beter overall plaatje van mijn hele social mediastrategie, inclusief Facebook. En dat had ik voorheen niet, want daar had niemand op die manier overkoepelend naar gekeken.

Wie profiteert er binnen jouw bedrijf het meest en waarom?

Ik zelf, het voordeel is dat ik gewoon veel beter het overzicht en het inzicht heb.

100%

meer focus

Plan je strategiesessie

Geheel vrijblijvend
Bram belt je binnen 24 uur terug voor het maken van een afspraak.
Dankjewel! Ik neem binnen 24 uur contact met je op.

Groetjes Bram
Oops! Something went wrong while submitting the form.